• Manager - Dr. POPA Catalin
  • Director medical - Dr. VALAS Claudiu
  • Director fin-cont - Ec. PETRESC Cristina
  • Medic sef sectie Pediatrie - Dr. Petre Valeria
  • Medic sef sectie Boli Infectioase - Dr. Jadan Adel
  • Medic sef comp. Medicina Interna - Dr. Diaconu Liliana
  • Medic sef comp. Obst-Ginecologie - Dr. Antonie Violeta
  • Medic primar OG - Dr. Chis Sofia
  • Medic sef comp. RMFB - Dr. Minulescu Tiberius
  • Medic sef Lab. Radiologie - Dr. Todorescu Ioan Dorin

Spitalul Municipal Vulcan

Str. N. Titulescu nr. 59, 336200, Hunedoara
Tel. 0254 570450, Fax. 0254 571902, 0254 570101

Sambata,  24 Februarie 2018IP tau: 54.226.55.151

Home > Sfat Medic > Sfaturi pentru un somn mai bun

Sfatul Medicului

Maxima zilei

Boala apare prima oara in suflet, apoi in minte abia la urma in trup. Vindeca sufletul daca vrei sa ai sanatate.


Sfaturi pentru un somn mai bun

Publicat in data: Tue, 20 Apr 2010 00:46:48

Acest articol a fost citit de 1809 vizitatori unici

2

Urmatoarele sfaturi pentru un somn mai bun, compilate din diverse surse, s-ar putea dovedi utile pentru unii dintre dvs.

Folositi patul numai pentru dormit sau pentru a face sex, NU pentru lectura, pentru a va pune ordine in hartiile de la munca, pentru privit la televizor, sau pentru a efectua apeluri telefonice.

Daca v-ati asezat in pat pentru somn, dar a inceput sa va fie teama ca nu adormiti, incercati unele dintre aceste tehnici:

  • Numarati oile sau numarati de la 100 in jos, pentru a va opri gandirea de la problemele de ieri sau de maine; respirati profund pentru un timp, sau imaginati-va un loc pasnic.
  • Daca nu ati reusit sa adormiti dupa 30 de minute sau mai mult de la asezarea in pat, ridicati-va pentru un timp. Incercati sa lecturati ceva incredibil de plictisitor.
  • Dezvoltati-va o rutina de culcare. Pastrati ore de culcare regulate.
  • Inainte de culcare, evitati consumul de tutun si bauturi cofeinizate (nu doar de cafea, dar si alte bauturi precum ceai, cola).
  • Evitati consumul de alcool chiar inainte de culcare - un pahar ar putea trimite mintea ta la somn, dar un astfel de somn poate fi intrerupt de perioade de trezire. In contrast, scaderea efectului de stress al unei bauturi luate in timpul cinei poate ajuta la un somn mai usor.
  • Evitati adormitul in fata programelor TV plictisitoare.
  • Fixati-va desteptarea in acelasi timp, in fiecare zi chiar si in week-end.
  • Faceti exercitii fizice in fiecare zi, dar nu cu putin timp inainte de culcare, deoarece acestea consuma adrenalina.
  • Daca utilizati un ceas iluminat pentru alarma de trezire, puneti-l intr-o pozitie in care nu aveti posibilitatea sa-l priviti pentru a verifica timpul.
  • Cumpara o saltea de firma si pastreaza dormitorul tau bine ventilat (o temperatura mai scazuta este ideala pentru somn).
  • Ati mai putea incerca, de asemenea, unele dintre acestea: o baie calda, un pahar cu lapte cald, o gustare usoara inainte de culcare, masaj, sau un fond muzical linistit (care se opreste singur in mod automat).
  • Daca aveti o zona dureroase sau o durere de cap, se va lua o pastila calmanta inainte de culcare (dar asigurati-va ca acesta nu contine cofeina).

In cazul in care insomnia persista, discutati cu medicul dumneavoastra sa va asigurati ca unele probleme de sanatate care stau la baza sa (cum ar fi depresie, anxietate, hipertiroidie, insuficienta cardiaca, sau boli pulmonare obstructive cronice) nu este cauza. Daca cauza insomniei nu este una din bolile enumerate, se pot cere medicului dvs, somnifere care pot fi folositoare pe termen scurt.


Va rugam cititi Termeni si Conditii.

Deocamdata nu exista nici un comentariu la acest articol!

Lasa un comentariu

Numai utilizatorii autentificati pot adauga comentarii.

Autentificare
Creare Cont

Flux Stiri Presedintele Romaniei

Flux Stiri Guvernul Romaniei

Flux Stiri MS

Publicat Fri, 23 Feb 2018

Posturi 23 februarie 2018

posturi 23 febr.2018

Publicat Thu, 22 Feb 2018

Măsuri pentru menținerea drepturilor și a nivelului cuantumului indemnizațiilor de asigurări sociale de sănătate

Guvernul a aprobat astăzi o ordonanță de urgență inițiată de Ministerul Sănătății care include măsuri pentru menținerea drepturilor și indemnizațiilor asiguraților în sistemul public de sănătate. Astfel, persoanele care beneficiază de concediu medical pentru incapacitate temporară de muncă, cauzată de boli obișnuite sau de accidente în afara muncii, pentru sarcină și lăuzie, pentru îngrijirea copilului […]

Publicat Wed, 21 Feb 2018

Ministerul Sănătăţii (MS) intenţionează să achiziţioneze servicii pentru evenimente

SCRISOARE DE INTENTIE caiet de sarcini formulare declaratii L98

Publicat Tue, 20 Feb 2018

Bolovan Delia Simona

Consilier personal – Cabinet Secretar de Stat Dan Octavian Alexandrescu

Publicat Tue, 20 Feb 2018

Ungureanu Carmen

Consilier personal -2 ore – Cabinet Secretar de Stat Pop Corina Silvia

Publicat Tue, 20 Feb 2018

Călin Mihail

Consilier personal, cu ½ normă – Cabinet secretar de stat Nassar Rodica

Publicat Mon, 19 Feb 2018

Stocuri de medicamente oncologice monitorizate pe spitale la datade 14.februarie.2018

Stocul de medicamente oncologice la nivelul spitalelor cu structuri in specialitatea oncologie Stoc medicamente oncologice monitorizate- spitale 14.02.2018

Flux Stiri CNAS

Flux Stiri CJAS HD