• Manager - Dr. POPA Catalin
  • Director medical - Dr. VALAS Claudiu
  • Director fin-cont - Ec. PETRESC Cristina
  • Medic sef sectie Pediatrie - Dr. Petre Valeria
  • Medic sef sectie Boli Infectioase - Dr. Jadan Adel
  • Medic sef comp. Medicina Interna - Dr. Diaconu Liliana
  • Medic sef comp. Obst-Ginecologie - Dr. Antonie Violeta
  • Medic primar OG - Dr. Chis Sofia
  • Medic sef comp. RMFB - Dr. Minulescu Tiberius
  • Medic sef Lab. Radiologie - Dr. Todorescu Ioan Dorin

Spitalul Municipal Vulcan

Str. N. Titulescu nr. 59, 336200, Hunedoara
Tel. 0254 570450, Fax. 0254 571902, 0254 570101

Vineri,  27 Aprilie 2018IP tau: 54.162.105.6
Sondaj

Home > Sfat Medic > Sfaturi pentru un somn mai bun

Sfatul Medicului

Maxima zilei

Sanatatea este o comoara pe care putini stiu sa o pretuiasca, desi aproape toti se nasc cu ea. (Hippocrate)


Sfaturi pentru un somn mai bun

Publicat in data: Tue, 20 Apr 2010 00:46:48

Acest articol a fost citit de 1866 vizitatori unici

2

Urmatoarele sfaturi pentru un somn mai bun, compilate din diverse surse, s-ar putea dovedi utile pentru unii dintre dvs.

Folositi patul numai pentru dormit sau pentru a face sex, NU pentru lectura, pentru a va pune ordine in hartiile de la munca, pentru privit la televizor, sau pentru a efectua apeluri telefonice.

Daca v-ati asezat in pat pentru somn, dar a inceput sa va fie teama ca nu adormiti, incercati unele dintre aceste tehnici:

  • Numarati oile sau numarati de la 100 in jos, pentru a va opri gandirea de la problemele de ieri sau de maine; respirati profund pentru un timp, sau imaginati-va un loc pasnic.
  • Daca nu ati reusit sa adormiti dupa 30 de minute sau mai mult de la asezarea in pat, ridicati-va pentru un timp. Incercati sa lecturati ceva incredibil de plictisitor.
  • Dezvoltati-va o rutina de culcare. Pastrati ore de culcare regulate.
  • Inainte de culcare, evitati consumul de tutun si bauturi cofeinizate (nu doar de cafea, dar si alte bauturi precum ceai, cola).
  • Evitati consumul de alcool chiar inainte de culcare - un pahar ar putea trimite mintea ta la somn, dar un astfel de somn poate fi intrerupt de perioade de trezire. In contrast, scaderea efectului de stress al unei bauturi luate in timpul cinei poate ajuta la un somn mai usor.
  • Evitati adormitul in fata programelor TV plictisitoare.
  • Fixati-va desteptarea in acelasi timp, in fiecare zi chiar si in week-end.
  • Faceti exercitii fizice in fiecare zi, dar nu cu putin timp inainte de culcare, deoarece acestea consuma adrenalina.
  • Daca utilizati un ceas iluminat pentru alarma de trezire, puneti-l intr-o pozitie in care nu aveti posibilitatea sa-l priviti pentru a verifica timpul.
  • Cumpara o saltea de firma si pastreaza dormitorul tau bine ventilat (o temperatura mai scazuta este ideala pentru somn).
  • Ati mai putea incerca, de asemenea, unele dintre acestea: o baie calda, un pahar cu lapte cald, o gustare usoara inainte de culcare, masaj, sau un fond muzical linistit (care se opreste singur in mod automat).
  • Daca aveti o zona dureroase sau o durere de cap, se va lua o pastila calmanta inainte de culcare (dar asigurati-va ca acesta nu contine cofeina).

In cazul in care insomnia persista, discutati cu medicul dumneavoastra sa va asigurati ca unele probleme de sanatate care stau la baza sa (cum ar fi depresie, anxietate, hipertiroidie, insuficienta cardiaca, sau boli pulmonare obstructive cronice) nu este cauza. Daca cauza insomniei nu este una din bolile enumerate, se pot cere medicului dvs, somnifere care pot fi folositoare pe termen scurt.


Va rugam cititi Termeni si Conditii.

Deocamdata nu exista nici un comentariu la acest articol!

Lasa un comentariu

Numai utilizatorii autentificati pot adauga comentarii.

Autentificare
Creare Cont

Flux Stiri Presedintele Romaniei

Flux Stiri Guvernul Romaniei

Flux Stiri MS

Publicat Wed, 25 Apr 2018

Acces mai bun la terapii pentru pacienții cu afecțiuni grave

Printr-o Ordonanță de Urgență aprobată de Guvern în ședința de ieri, care modifică și completează OUG 77/2001, au fost stabilite noi mecanisme care vor sta la baza încheierii contractelor cost-volum/ cost-volum – rezultat, pentru medicamentele care dețin o decizie de includere condiționată în Lista de medicamente compensate și gratuite. Noile reglementări vor asigura accesul pacienților cu […]

Publicat Wed, 25 Apr 2018

Ministerul Sănătăţiiinvită operatorii economicisă depună oferte pentru achiziția de servicii intretinere si reparatii in interiorul sediului Ministerului Sanatatii, conform Caietului de sarcini anexat.

2018 scrisoare de intentie intretinere sediu1 specificatii tehnice intretinere si reparatii sediu formulare declaratii L98

Publicat Wed, 25 Apr 2018

Ministerul Sănătății invită operatorii economici să depună oferte pentru achiziția de servici de spălare a autoturismelor din parcul auto al Ministerului Sănătății

2018 scrisoare de intentie spalatorie auto1 specificatii tehnice spalatorie auto formulare declaratii L98

Publicat Wed, 25 Apr 2018

Pregătire a 2-a specialitate în regim cu taxă – sesiunea Mai 2018

Conform prevederilor Calendarului de examene si concursuri pentru anul 2018, Ministerul Sănătătii organizează sesiune de înscriere pentru intrarea în programul de pregătire în cea de a doua specialitate în regim cu taxă. Candidații pot obține avizul instituţiilor de învăţământ medical superior pentru înscriere în perioada 14.05.2018-28.05.2018 inclusiv. Dosarele de înscriere se depun în perioada 21.05.2018-31.05.2018, […]

Publicat Mon, 23 Apr 2018

Bădulescu Florinel

Consilier personal – Cabinet Secretar de Stat Dan Octavian Alexandrescu

Flux Stiri CNAS

Flux Stiri CJAS HD