• Manager - Dr. POPA Catalin
  • Director medical - Dr. VALAS Claudiu
  • Director fin-cont - Ec. PETRESC Cristina
  • Medic sef sectie Pediatrie - Dr. Petre Valeria
  • Medic sef sectie Boli Infectioase - Dr. Jadan Adel
  • Medic sef comp. Medicina Interna - Dr. Diaconu Liliana
  • Medic sef comp. Obst-Ginecologie - Dr. Antonie Violeta
  • Medic primar OG - Dr. Chis Sofia
  • Medic sef comp. RMFB - Dr. Minulescu Tiberius
  • Medic sef Lab. Radiologie - Dr. Todorescu Ioan Dorin
  • Sef serv. ACAT - Ing. Bancila Dorina
  • Sef serv. Ad-tiv - Ing. Chiron Mircea
Vineri,  6 Decembrie 2019IP tau: 35.170.81.210
Sondaj

Home > Sfat Medic > Sfaturi pentru un somn mai bun

Sfatul Medicului

Maxima zilei

Fiecare om este autorul propriei sale sanatati sau boli. (Buddha)


Sfaturi pentru un somn mai bun

Publicat in data: Tue, 20 Apr 2010 00:46:48

Acest articol a fost citit de 2149 vizitatori unici

2

Urmatoarele sfaturi pentru un somn mai bun, compilate din diverse surse, s-ar putea dovedi utile pentru unii dintre dvs.

Folositi patul numai pentru dormit sau pentru a face sex, NU pentru lectura, pentru a va pune ordine in hartiile de la munca, pentru privit la televizor, sau pentru a efectua apeluri telefonice.

Daca v-ati asezat in pat pentru somn, dar a inceput sa va fie teama ca nu adormiti, incercati unele dintre aceste tehnici:

  • Numarati oile sau numarati de la 100 in jos, pentru a va opri gandirea de la problemele de ieri sau de maine; respirati profund pentru un timp, sau imaginati-va un loc pasnic.
  • Daca nu ati reusit sa adormiti dupa 30 de minute sau mai mult de la asezarea in pat, ridicati-va pentru un timp. Incercati sa lecturati ceva incredibil de plictisitor.
  • Dezvoltati-va o rutina de culcare. Pastrati ore de culcare regulate.
  • Inainte de culcare, evitati consumul de tutun si bauturi cofeinizate (nu doar de cafea, dar si alte bauturi precum ceai, cola).
  • Evitati consumul de alcool chiar inainte de culcare - un pahar ar putea trimite mintea ta la somn, dar un astfel de somn poate fi intrerupt de perioade de trezire. In contrast, scaderea efectului de stress al unei bauturi luate in timpul cinei poate ajuta la un somn mai usor.
  • Evitati adormitul in fata programelor TV plictisitoare.
  • Fixati-va desteptarea in acelasi timp, in fiecare zi chiar si in week-end.
  • Faceti exercitii fizice in fiecare zi, dar nu cu putin timp inainte de culcare, deoarece acestea consuma adrenalina.
  • Daca utilizati un ceas iluminat pentru alarma de trezire, puneti-l intr-o pozitie in care nu aveti posibilitatea sa-l priviti pentru a verifica timpul.
  • Cumpara o saltea de firma si pastreaza dormitorul tau bine ventilat (o temperatura mai scazuta este ideala pentru somn).
  • Ati mai putea incerca, de asemenea, unele dintre acestea: o baie calda, un pahar cu lapte cald, o gustare usoara inainte de culcare, masaj, sau un fond muzical linistit (care se opreste singur in mod automat).
  • Daca aveti o zona dureroase sau o durere de cap, se va lua o pastila calmanta inainte de culcare (dar asigurati-va ca acesta nu contine cofeina).

In cazul in care insomnia persista, discutati cu medicul dumneavoastra sa va asigurati ca unele probleme de sanatate care stau la baza sa (cum ar fi depresie, anxietate, hipertiroidie, insuficienta cardiaca, sau boli pulmonare obstructive cronice) nu este cauza. Daca cauza insomniei nu este una din bolile enumerate, se pot cere medicului dvs, somnifere care pot fi folositoare pe termen scurt.


Va rugam cititi Termeni si Conditii.

Deocamdata nu exista nici un comentariu la acest articol!

Lasa un comentariu

Numai utilizatorii autentificati pot adauga comentarii.

Autentificare
Creare Cont

Flux Stiri Presedintele Romaniei

Flux Stiri Guvernul Romaniei

Flux Stiri MS

Publicat Fri, 06 Dec 2019

Spitalul Regional de Urgență Iași

Ministerul Sănătății a făcut încă un pas important pentru demararea construcției Spitalului Regional Iași. Astăzi, 6 decembrie 2019, a fost lansată, pe platformele electronice de specialitate ale României și Uniunii Europene (SICAP și JOUE), procedura de licitație restrânsă pentru achiziția serviciilor de proiectare în vederea elaborării proiectului tehnic necesar execuției lucrărilor aferente proiectului ”Construirea Spitalului […]

Publicat Fri, 06 Dec 2019

Rezidențiat 2019

Ministerul Sănătății va organiza duminică, 8 decembrie 2019 concursul de intrare în Rezidențiat în domeniile medicină, medicină dentară și farmacie. La fel ca în anii trecuți, concursul se va desfășura în 6 centre universitare: București, Cluj-Napoca, Craiova, Iași, Târgu Mureș și Timișoara, după aceeași metodologie, pe o durată de 4 ore, sub formă de test-grilă […]

Publicat Fri, 06 Dec 2019

Comunicare privind prelungirea termenului de depunere oferte pentru achizitia de servicii de inchiriere spatii

comunicare privind prelungirea termenului de depunere oferte – inchiriere spatii

Publicat Fri, 06 Dec 2019

Posturi Medici 6 decembrie 2019

Posturi 06.12.2019

Publicat Thu, 05 Dec 2019

Ene Marinel Ciprian

Consilier personal – Cabinet ministru

Publicat Thu, 05 Dec 2019

Timofticiuc Lucian

Consilier personal – Cabinet ministru

Publicat Thu, 05 Dec 2019

Laura Nastasescu

Consilier personal – Cabinet ministru

Flux Stiri CNAS

Flux Stiri CJAS HD