• Manager - Dr. POPA Catalin
  • Director medical - Dr. DARSY Ingrid
  • Director fin-cont - Ec. PETRESC Cristina
  • Medic sef sectie Boli Infectioase - Dr. Jadan Adel
  • Medic sef comp. Medicina Interna - Dr. Diaconu Liliana
  • Medic sef Comp. OG - Dr. Chis Sofia
  • Medic sef comp. RMFB - Dr. Minulescu Tiberius
  • Medic comp. Ingrijiri paliative - Dr. VALAS Claudiu
  • Medic sef Lab. Radiologie - Dr. Todorescu Ioan Dorin
  • Sef serv. ACAT - Ing. Bancila Dorina
  • Sef serv. Ad-tiv - Ing. Chiron Mircea
Sambata,  19 Septembrie 2020IP tau: 18.208.202.194

Info comunicare electronica

In conformitate cu OUG 38 din 30 martie 2020, modalitatea de primire a documentelor electronice la Spitalul Municipal Vulcan este posta electronica.

Adresa de email este: secretariat@spitalvulcan.ro

Sondaj

Home > Sfat Medic > Miscarea inseamna sanatate

Sfatul Medicului

Maxima zilei

Cu siguranta sanatatea este mult mai valoroasa ca si banul deoarece sanatatea face banul. (Samuel Johnson)


Miscarea inseamna sanatate

Publicat in data: Wed, 22 Feb 2012 18:31:45

Acest articol a fost citit de 2374 vizitatori unici

3

Pastrarea conditiei fizice prin miscare

Gasirea motivatiei pentru efectuarea exercitiilor - Prevenirea bolilor

Cercetarile au demonstrat ca miscarea este benefica, la orice varsta si de orice intensitate. Oamenii de stiinta recomanda zilnic o ora de activitate fizica. Pare mult, dar miscarea poate fi efectuata in mai multe reprize mai scurte de-a lungul zilei: mers pe jos, gradinarit, activitati casnice intense. Exercitiul fizic este un element esential al oricarui program de scadere in greutate prin maximizarea pierderii de tesut adipos si mentinerea masei musculare. Miscarea are efecte benefice asupra sanatatii si longevitatii, in prevenirea sau ameliorarea unor afectiuni precum:

1. Bolile cardiace

Activitatea fizica practicata in mod regulat intareste muschiul inimii, imbunatateste circulatia sangelui, creste colesterolul bun (HDL - lipoproteine cu densitate mare), scade tensiunea arteriala si colesterolul rau (LDL - lipoproteine cu densitate scazuta), contribuind la functionarea cat mai eficienta a cordului. Astfel scade riscul de dezvoltare a atacurilor cerebrale, bolilor de inima, hipertensiunii arteriale. Cercetari in domeniu sugereaza ca cel mai mare impact asupra imbunatatirii valorilor colesterolului sangvin, il are durata efectuarii exercitiului fizic, mai mult decat intensitatea efortului. Alte rezultate au evidentiat ca pana si efectuarea unui efort minim este benefica, dar efectele favorabile cresc odata cu durata activitatii.

2. Atacurile cerebrale

Analiza a 23 de studii a evidentiat ca mentinerea unui stil de viata activ, reduce riscul de dezvoltare si deces printr-un atac cerebral. Participantii la studiu cu un stil de viata moderat activ, au inregistrat o scadere a acestui risc cu 20% fata de participantii mai sedentari.

3. Diabetul zaharat tip II

Incidenta acestei boli a inregistrat un ritm de crestere alarmant. Miscarea fizica poate stimula scaderea in greutate, cu prevenirea sau controlarea bolii. Scaderea in greutate poate determina cresterea sensibilitatii la insulina, ameliorarea glicemiei si valorilor colesterolului si scaderea tensiunii arteriale, elemente deosebit de importante pentru mentinerea sanatatii persoanelor cu diabet zaharat. O plimbare in ritm alert timp de o ora zilnic, poate sa scada cu pana la 34% riscul de producere a diabetului zaharat de tip II (diabet zaharat non-insulinodependent), sugereaza rezultatele unui studiu realizat la Universitatea Harvard.

4. Obezitatea

Supraponderea si obezitatea pot fi prevenite sau tratate cu ajutorul exercitiului fizic si al unei diete sanatoase. Activitatea fizica ajuta la reducerea tesutului adipos si cresterea masei musculare, imbunatatind astfel capacitatea organismului de a consuma caloriile. Reteta succesului, cand vine vorba de scaderea in greutate, inseamna combinarea unei diete sarace in calorii cu exercitiul fizic. Controlul obezitatii este important, datorita contributiei sale ca factor de risc major in producerea multor boli. Scaderea indicelui de masa corporala este o cale sigura de reducere a riscului de moarte prematura si de asigurare a unei vieti cat mai sanatoase.

5. Beneficii de ordin psihologic

Unul dintre cele mai importante efecte benefice ale exercitiului fizic regulat este cresterea increderii in sine. Miscarea determina eliberarea unor substante, numite endorfine, care induc buna dispozitie. Starea de bine care urmeaza dupa activitatea fizica este frecvent descrisa ca energizanta si euforizanta. Practicarea activitatii fizice ajuta si in lupta cu stresul, depresiile si anxietatea. Acestea ar fi doar cateva dintre efectele favorabile ale exercitiului fizic asupra sanatatii. Alte beneficii, confirmate prin studii, se refera la prevenirea anumitor tipuri de cancer, imbunatatirea imunitatii si altele. Doar exercitiul fizic determina scaderi modeste in greutate; asocierea cu o dieta cu continut redus de calorii conduce la rezultate impresionante. Cercetatorii in domeniu au demonstrat ca oamenii care fac miscare in mod regulat si au o dieta sanatoasa, cu continut scazut de calorii, pe langa scaderea in greutate, isi imbunatatesc functia cardio-respiratorie, indiferent de durata si intensitatea antrenamentelor. Un alt studiu publicat intr-o revista medicala de prestigiu, a relevat ca nu e niciodata prea tarziu pentru a beneficia de efectele favorabile ale activitatii fizice; rata de deces la femeile sedentare, de peste 65 de ani, care au inceput sa faca plimbari zilnice, de aproximativ 1 kilometru si jumatate, a scazut cu aproximativ 50%. De ce nu fac oamenii miscare, avand in vedere efectele sale benefice?

Conform unui sondaj realizat in anul 2000, mai mult de jumatate dintre barbati si aproape trei sferturi dintre femei nu efectueaza miscare in fiecare zi, rezultate similare cu cele inregistrate in urma cu un deceniu. Specialistii recomanda combinarea exercitiilor aerobice (acelea care intensifica respiratia, precum mersul pe jos sau alergatul), pentru imbunatatirea functiei cardio-vasculare, cu antrenamente de forta (exercitii cu greutati), pentru tonifiere musculara si stretching (elemente de intindere musculara) pentru cresterea mobilitatii. Orice tip de miscare aduce un oarecare beneficiu, dar se recomanda combinarea tuturor celor trei tipuri de exercitii. Exista cai simple de introducere a exercitiului fizic in viata de zi cu zi:

  • plimbarea zilnica cu animalul de companie
  • renuntarea la unele dintre avantajele lumii moderne, precum telecomanda
  • renuntarea la lift si urcarea scarilor pe jos
  • mersul pe jos in ritm vioi ori de cate ori este posibil
  • folosirea judicioasa a masinii
  • practicarea sportului sau jocului preferat
  • abonarea la o sala de sport sau la un club de intretinere.

Sursa Pastrarea conditiei fizice prin miscare

Va rugam cititi Termeni si Conditii.

Deocamdata nu exista nici un comentariu la acest articol!

Lasa un comentariu

Numai utilizatorii autentificati pot adauga comentarii.

Autentificare
Creare Cont

Feedback pacient

Apel umanitar

Avand in vedere situatia actuala si cresterea rapida a numarului de persoane infectate cu noul coronavirus COVID-19, facem un apel umanitar catre toti cei care doresc si au posibilitatea sa faca donatii pentru achizitionarea de medicamente si materiale sanitare, dezinfectanti, echipamente de protectie.

Donatiile se pot face in contul:

Spitalul Municipal Vulcan, CIF 4469019

IBAN RO45TREZ36821F370100XXXX

Trezoreria Petrosani

Va multumim!


Dorim sa multumim si pe aceasta cale tuturor care ne-au oferit donatii si ne ajuta in lupta cu noul coronavirus COVID-19:

  • Covaci Alexandru (Vulcan)
  • Parva Florian (Deva)
  • Vintan Adina (Petrosani)
  • Urban Search and Rescue Service Bucuresti - dr. Radu Berca
  • INSEMEX Petrosani - dr. ing. Artur George Gaman
  • Aociatia Salvatorilor Minieri si de Suprafata din Romania - dr. ing. Artur George Gaman
  • Universitatea Petrosani - rector dr. ing. Radu Sorin
  • Colegiul Tehnic Mihai Viteazu Vulcan - director prof. Malvine Socaci
  • Badau Adrian Bogdan (Vulcan)
  • Popescu Monalisa
  • Sindicatul Sanitas Hunedoara - Veronica Suciu
  • Hidan Sergiu George
  • Adaconi-Mircea Neiconi
  • Granddis SRL Caldararu
  • Fundatia CMU - Regina Maria Bucuresti
Autentificare



Aniversare
Colectivul Spitalului Municipal Vulcan ureaza un calduros LA MULTI ANI!
d-lui dr. Valas Claudiu
cu ocazia zilei de nastere.
Medici de Garda azi
Medicale: dr. Jadan Adel
Pediatrie: dr. Marina Corina
Chirurgicale: dr. Quffa Ramzi
Urgente: dr. Schileru Bianca
Parteneri
Partener Rompetrol

Flux Stiri Presedintele Romaniei

Flux Stiri Guvernul Romaniei

Publicat 2020-09-17

COMUNICAT DE PRESĂ

Flux Stiri CNAS

Flux Stiri CJAS HD